SÈRIES MÉS VISTES

Toca fer el rànquing de les sèries més vistes via streaming, i alhora aquesta llista d’èxits “en sèrie” ens pot servir com un referent alhora de triar els continguts que podem veure i seguir a través de les plataformes a les que som subscriptors.

I no cal dir que d’aquest palmarès la sèrie més vista sota demanda en el que va d’aquest 2019 és efectivament “Joc de trons”, sèrie disponible a través d’HBO i també a MOVISTAR+. Aquesta primavera hem pogut veure la vuitena i darrera temporada, amb un final que ha provocat una divisió d’opinions, a uns  els hi ha agradat molt, però n’hi ha que han considerat que ha estat un final de sèrie que no ha estat a l’alçada de l’espectativa que ha creat “Joc de trons”, considerada una les millors sèries de la història de la televisió.

Les dades facilitades per la l’empresa GEGA, que realitzat un estudi pioner a Espanya que mesura els consums, hàbits i preferències de les principals plataformes de pagament que operen al país, confirmen que “Joc de trons” ha estat vista per un 27,1%  d’usuaris actius en aquest tipus de serveis, a gran distància de “Modern Family” i “La casa de papel” amb un 17,3% i un 16,8% respectivament.

Segueixen en aquest rànquing ‘Black Mirror’ a Netflic (aquest mes de juny s’ha estrenat la cinquena temporada amb només tres capítols indepents), amb un 16,5% i “Anatomia de Grey” amb un 16%, aquest darrer títol disponible en diverses plataformes.

Però la sèrie que ha marcat tendència i alhora amb la millor fidelització no és altra que ‘Stranger Things’ de Netflix. Un 91% dels seus espectadors han vist la totalitat dels seus 17 episodis, repartits en dues temporades. Recordem que Netflix ja té en cartera i preparada l’estrena de la tercera temporada per aquest mes de juliol.

I si parlem de la televisió tradicional, en obert i a través de la TDT, que és evident que no està desapareguda, malgrat la forta competència que suposa les plataformes de pagament, segons aquest baròmetre, les grans triomfadores del rànquing de les sèries més vistes i amb un altíssim grau de fidelització són: “La que se avecina” del grup Mediaset, que s’emporta un 41,7% (visible en obert per Tele 5, i també disponible en les seves darreres temporades a Amazon Prime Video), i l’altra sèrie és de TVE, “Cuéntame” que signa un extraordinari 58,1%, també disponible a Amazon Prime Video.

Cal dir, i aquesta és una dada important que facilita el mateix estudi de la GECA, i basat en 4000 entrevistes distribuïdes en quatre onades anuals, és la  retroalimentació entre la televisió lineal o tradicional (TDT) i els serveis de continguts sota demanda, que avaluen que de les 10 sèries més vistes de les plataformes via streaming, està dominat en un 80% per produccions que s’han emès abans o s’estan emetent a través de les cadenes en obert.

Finalment afegir i segons aquest mateix estudi, els més adults (de més de 55 anys) es confirmen com el públic més afí a les sèries espanyoles. I que el públic femení mostra un grau d’adhesió més gran que el masculí. El 76% de les dones arriba fins al final de les sèries que trien, enfront del 68% dels homes, en referència als 25 títols més vistos de cada un d’aquests targets.

@zonadeseriesitelevisio

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s